fredag 2. desember 2011

jaget fortsetter

Sørøya nœrmer seg som sagt og mye skal planlegges. Nå har jeg ny snelle på vei og det er ingen ringere enn en shimano stella 8000pg (pg for power gear som tilsvarer lav utveksling) med custom spole, sveiv og håndtak fra Studio ocean mark. Studio ocean mark er kjent for såkalte aftermarket parts til high end sneller som stella absolutt er. SOM leverer et bremsesystem som mange omtaler som bedre enn stella, Vel lite vet jeg om det men BLING er det hvertfall. Samtidig er sveia litt lenger noe som gir mer moment i sveivingen. Noe som er rart er at SOM spolen "kun" gir 20 kilos brems mens originalspolen til Stella gir 25. Uansett så er dette ti kilo mer en hva som behøves for min del så bremsekraft mangler det ikke på. Stellaen skal utprøves på sørøya men er primœrt forebeholt utenlandsfiske og kveitefiske.

Grunnen til å velge SOM kit til 540dollar?

hmm, bling!, og ekstra snøre kapasitet. Stella 8000 har nemlig litt snever senekapasitet og SOM spolen øker kapasiteten med 20%, vel vel, kult blir det uansett. Legger ut bilde når jeg får min. I mens kan dere se en liten sneak pic her!

On another matter: Nye stenger er også kommet fra Japan og Usa og både jeg og peter i teamet har anskaffet oss sinnsykt råe produkter som vi kommer nœrmere til i løpet av de neste dagene. Kjenner jeg carla rett har også han noen lumske planer på dette feltet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar