fredag 25. mai 2012

Smith Offshorestick 44Mariana og Black Hole 250 er i hus!!

Nå har endelig to nye stenger kommet i hus og det føles utrolig godt!

Smith Offshorestick 44Mariana 200. Denne stangen er egentlig designet for speedjigging på dypt vann, det er derfor den er veldig kort, og vi liker korte stenger! Thor og jeg har siklet på denne lenge. Ikke bare er vi generelt fans av Smith stenger, men det var først og fremst lengden på denne modellen som fikk meg til å trykke på avtrekkeren, 4,4fot, altså 134cm!! Nå har jeg fått denne i hus, og vi synes den er HELT rå.

For det første har den et fantastisk design, med blått eva-grep, trigger, og fuji lowrider titanium som første ring. Det andre og viktigste er aksjonen i stanga. Vi har aldri kjent på en så kort stang før, så vi var ganske usikre på hvordan den ville føles. Den er helt parabolsk i aksjonen, og å ta tunge løft er en lek! Jeg har aldri kjent lignende før. Vi pleier å knyte snøret fast i en vekt når vi skal teste aksjonen i stenger(det er veldig greit å vite hvordan den bøyer seg under den bremsesettingen man har tenkt å bruke), når vi skulle se hvordan stangen oppførte seg under press trodde jeg jeg hadde 2 kg brems, men da viste vekte 4,5 kg, helt drøyt. Vi løftet opp til 10kg, og det var ikke noe problem i det hele tatt.Den har også veldig "recoil", så når man setter tilslag, vil den kroke veldig godt. Den er også ekstremt lett, den veier bare 233 gr. Dette er uten tvil min favorittstang i hånden, så vi får se hva den er god får når vi kommer nordpå om 12 dager:D
Jeg bestilte denne fra saltywatertackle.com, og jeg fikk den 4 dager etter at jeg hadde bestilt den, anbefaler dem på det sterkeste.

Black Hole 250 er også en stang vi har sett på lenge.


Jeg hadde god selvtillit når jeg kjøpte denne siden vi visste ganske godt hva vi kunne forvente oss av den. Den er veldig lik 350 modellen, som både Thor og Tollef har. Den eneste forskjellen er at den er mykere og 2 inch lengre. Det er fortsatt ikke en myk stang og er god for mye mer enn 10 kg løft. Dette er takket være den superparabolske aksjonen. Black Hole sine stenger er kjent for å være "umulige" å brekke, det har mye å gjøre med aksjonen, men også nano karbon materialet som er brukt i blanken.
Denne får man tak i på jignpop.com, de er også veldig flinke på levering, kundeservice og kan anbefales varmt

To stenger til på vei, stay tuned!
Black Hole 10 kg

Smith Mariana 10 kg

Smith Mariana 5 kg

Black Hole 5 kg

Smith Mariana(+Thor)


 Smith Mariana


 Smith Mariana&Black Hole lengde sammenligning 

 Black Hole&Smith Mariana





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar