torsdag 19. januar 2012

Mexico!

fisketur i Mexico. Etter å ha vœrt på en fantastisk ferie i mexico med madamen fikk vi presset inn en fisketur. Vi dro ut med lokalkaptein og en av de få som driver med jiggfiske i mexico. en artig tur med fine fangster og enormt sterke fisker. vi fikk både alamaco, white amberjack og wahoo.

Speedjigging er en stadig voksende sport som startet i Japan for flere tiår siden. Konseptet er enkelt: å trigge raskt svømmende arter. teknikken er å ta et sveivetak per heving med stanga så fort som mulig, helt enkelt. Det er en krevende og ikke minst slitsom teknikk men en teknikk som gjør fisking til en virkelig aktiv sport. Personlig var jeg stiv i armer og skuldre i flere dager etter en 6 timers økt.

Jeg fikk testet min stella 8000 med SOM spole og denne var en fryd å leke seg med. Stangen som jeg brukte var en smith WGJ som er egnet for 250 grams jigger. jeg brukte 200-300 grams speedjigger til fisket









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar